Obchodní podmínky

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Aplikace obchodních podmínek.

Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Gastro Kafe CB,
s.r.o., se sídlem Litvínovice 26, 370 01 České Budějovice, IČO 280 79 060, zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 16007 (dále jen
„prodávající“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na
základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“), případně jiných smluv, které jsou uzavřeny
prostřednictvím webového rozhraní internetového obchodu prodávajícího (dále jen „webové rozhraní
obchodu“), jenž je prodávajícím provozován zejména na internetové adrese www.gastrokafe.cz ,
přičemž jsou rozdílně upravena práva a povinnosti:

a)    mezi prodávajícím a každým člověkem, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo
rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná
(dále jen „kupující spotřebitel“), přičemž spotřebitel je definován v ustanovení § 419 zákona č.
89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“) – práva a povinnosti
mezi prodávajícím a kupujícím spotřebitelem se řídí těmito obchodními podmínkami a dále zejména
občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, když
kupní smlouva je mezi smluvními stranami uzavřena podle ustanovení § 2079 a násl. občanského
zákoníku,

b)    mezi prodávajícím a jinou fyzickou nebo právnickou osobou, která samostatně vykonává na
vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se
záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku a mezi prodávajícím a státem, státní
organizací či samosprávnou územní jednotkou (dále jen „kupující podnikatel“), přičemž podnikatel je
definován v ustanovení § 420 a násl. občanského zákoníku – práva a povinnosti mezi prodávajícím
a kupujícím podnikatelem se řídí těmito obchodními podmínkami a dále zejména občanským
zákoníkem, když kupní smlouva je mezi smluvními stranami uzavřena podle ustanovení § 2079
a násl. občanského zákoníku.

1.2. Označení kupujícího. 

Pokud tyto obchodní podmínky upravují některá práva a povinnosti společně pro kupujícího
spotřebitele i kupujícího podnikatele, jsou kupující spotřebitel i kupující podnikatel shodně označováni
jako kupující.

1.3. Právní řád. 

Práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky, a to i v
případě přítomnosti mezinárodního prvku. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího spotřebitele
vyplývající z právních předpisů.

1.4. Webové stránky. 

Obchodní podmínky dále upravují práva a povinnosti smluvních stran při využívání webových stránek
prodávajícího, které jsou umístěny zejména na internetové adrese www.gastrokafe.cz (dále jen
„webové stránky“) a další související právní vztahy.

1.5. Odchylná ujednání v kupní smlouvě. 

Práva a povinnosti odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná
ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.6. Jazyk kupní smlouvy.

Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní
podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

1.7. Předchozí obchodní podmínky. 

Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou
dotčena práva a povinnosti smluvních stran vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních
podmínek.

2. UŽIVATELSKÝ ÚČET

2.1. Založení uživatelského účtu. 

Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého
uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží
(dále jen „uživatelský účet“). Kupující může provádět objednávání zboží též bez registrace přímo
z webového rozhraní obchodu.

2.2. Údaje kupujícího. 

Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně
a pravdivě všechny údaje, které je povinen při jakékoliv jejich změně bezodkladně aktualizovat.
Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány
za správné a pravdivé.

2.3. Zabezpečení. 

Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen
zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere
na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího.
Kupující není oprávněn umožnit využívání svého uživatelského účtu třetím osobám.

2.4. Zrušení uživatelského účtu. 

Prodávající může kdykoliv bez uvedení důvodu a bez náhrady zrušit uživatelský účet, a to zejména
v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než pět (5) let nevyužívá, či v případě, kdy kupující
poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).

2.5. Dostupnost uživatelského účtu. 

Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména
s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího nebo třetích
osob.

3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

3.1. Nabídka zboží. 

Webové rozhraní obchodu obsahuje zboží nabízené prodávajícím k prodeji, tj. zejména název
a hlavní charakteristiky zboží, ceny zboží a náklady na jeho balení a dodání. Ceny nabízeného zboží
jsou uvedeny včetně všech daní a veškerých souvisejících poplatků a příspěvků. Nabídka prodeje
zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní
obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za
individuálně sjednaných podmínek. Umístěním nabídky zboží ve webovém rozhraní obchodu
vyjadřuje prodávající svou vůli uzavřít s kupujícím kupní smlouvu. Informace o nákladech spojených
s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je
zboží doručováno na území České republiky.

3.2. Objednávka. 

Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu.

Objednávkový formulář obsahuje zejména:
a) volbu režimu kupní smlouvy kupujícím podle čl. 3.3,
b) informace o kupujícím,
c) informace o objednávaném zboží (kupující „vloží“ objednávané zboží do elektronického nákupního
košíku webového rozhraní obchodu),

d) informace o požadovaném způsobu úhrady kupní ceny zboží, 
e) informace o požadovaném způsobu doručení zboží a
f) informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).

3.3. Volba režimu kupní smlouvy kupujícím. 

Kupující má možnost v objednávce zvolit, zda uzavírá smlouvu jako kupující spotřebitel anebo jako
kupující podnikatel (vyplněním IČO). Po uzavření smlouvy již nelze režim kupní smlouvy změnit.
Kupující podnikatel svou volbou, a zejména uvedením svého identifikačního čísla, prohlašuje
a potvrzuje, že splňuje definici kupujícího podnikatele uvedenou v čl. 1.1..

3.4. Potvrzení objednávky. 

Před odesláním objednávky prodávajícímu má kupující možnost kontrolovat, měnit a opravovat
údaje, které do objednávky vložil. Kupující odešle objednávku prodávajícímu kliknutím na tlačítko
„Objednat s povinností platby“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za
správné a pravdivé. Neprodleně po přijetí objednávky potvrdí prodávající kupujícímu přijetí
objednávky elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou
v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

3.5. Dodatečné potvrzení objednávky. 

Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní
ceny, předpokládané náklady na dopravu apod.) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení
objednávky (například písemně či telefonicky).

3.6. Uzavření kupní smlouvy. 

Kupní smlouva je mezi smluvními stranami uzavřena okamžikem doručení objednávky kupujícího
prodávajícímu.

3.7. Lhůta k dodání zboží. 

Kupující bere na vědomí, že lhůta k dodání zboží uvedená u jednotlivého zboží ve webovém rozhraní
obchodu a posléze v objednávce je vzhledem k technickým možnostem prodávajícího pouze
orientační. Kupní smlouva proto neobsahuje dohodu smluvních stran na konkrétní lhůtě k dodání
zboží.

3.8. Zjevně nízká kupní cena. 

Kupující bere na vědomí, že pokud je cena zboží uvedená ve webovém rozhraní obchodu a posléze
v objednávce zjevně nižší, než obvyklá cena stejného nebo srovnatelného zboží v místě a čase
(zejména z důvodu chyby v psaní nebo v počtech či z důvodu technické chyby na straně
prodávajícího apod.), není kupní smlouva vůbec uzavřena, přestože prodávající potvrdil kupujícímu

přijetí objednávky, neboť prodávající nemá vůli uzavřít kupní smlouvu s takovouto kupní cenou nebo
bez určení kupní ceny. Prodávající je povinen o této skutečnosti kupujícího informovat. Prodávající
neodpovídá kupujícímu za škodu tím vzniklou.

3.9. Náklady kupujícího související s uzavřením kupní smlouvy. 

Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy.
Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením
kupní smlouvy (zejména náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory apod.) si hradí
kupující sám.

3.10. Změna kupní smlouvy. 

Po uzavření kupní smlouvy může kupující požádat prodávajícího (nejlépe prostřednictvím
elektronické pošty) o změnu obsahu kupní smlouvy. Kupní smlouva je změněna okamžikem doručení
oznámení prodávajícího o přijetí změny kupní smlouvy na elektronickou adresu kupujícího.
Prodávající není povinen přijmout změnu kupní smlouvy, zejména pokud již zboží předal třetí osobě
k přepravě anebo pokud zboží upravil podle požadavků kupujícího.

3.11. Uzavření darovací smlouvy. 

Pokud prodávající v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy přenechává kupujícímu dárek, je tím mezi
smluvními stranami uzavřena darovací smlouva, jejíž platnost a účinnost je přímo závislá na kupní
smlouvě. Darovací smlouva obsahuje rozvazovací podmínku, podle které zaniká současně se
zánikem kupní smlouvy (čl. 5.10), zejména pokud kupující spotřebitel využije svého práva odstoupit
od kupní smlouvy podle čl. 5.2. Po zániku darovací smlouvy je prodávající oprávněn po kupujícím
požadovat, aby mu vrátil ve lhůtě stanovené v čl. 5.3. společně s vráceným zbožím také přenechaný
dárek a není-li toho schopen, aby mu zaplatil hodnotu dárku odpovídající běžné ceně stejného zboží
uvedené ve webovém rozhraní obchodu a nenabízí-li prodávající toto zboží k prodeji, potom běžné
ceně stejného nebo srovnatelného zboží v místě a čase.

4. KUPNÍ CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1. Kupní cena. 

Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením
a dodáním zboží kupujícímu, pokud není v kupní smlouvě dohodnuto jinak. Kupní cenou se rozumí
také náklady spojené s balením a dodáním zboží, pokud není výslovně uvedeno jinak.

4.2. Způsoby zaplacení kupní ceny. 

Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží podle kupní smlouvy může kupující zaplatit
prodávajícímu následujícími způsoby:
a) v hotovosti v místě předání zboží
b) v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce
c) bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího číslo uvedený v kontaktech nebo
v zaslané zálohové faktuře (dále jen „účet prodávajícího“), přičemž je kupující povinen uvést
variabilní symbol uvedený v zaslané zálohové faktuře
d) bezhotovostně platbou kartou přes platební bránu GoPay

4.3. Splatnost kupní ceny. 

V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží.
V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do sedmi (7) dnů od uzavření kupní smlouvy.
V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání
celé kupní ceny na účet prodávajícího.

4.4. Odeslání zboží až po zaplacení kupní ceny. 

Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému
potvrzení objednávky (čl. 3.5) požadovat zaplacení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží
kupujícímu.

4.5. Faktura. 

Ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy vystaví prodávající kupujícímu daňový
doklad – fakturu, který slouží jako doklad o zakoupení zboží. Faktura je zaslána kupujícímu na email
uvedený při objednávce. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.

4.6. Slevy. 

Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně sčítat nebo
kombinovat.

4.7. Smluvní pokuta. 

Pokud kupující nezaplatil prodávajícímu kupní cenu řádně a včas, je povinen prodávajícímu zaplatit
smluvní pokutu ve výši 0,1 % z kupní ceny zboží za každý den prodlení, maximálně však do výše
kupní ceny zboží.

5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

5.1. Kupní smlouvy, od nichž nemůže kupující spotřebitel odstoupit. 

Kupující spotřebitel bere na vědomí, že podle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze
odstoupit zejména od kupní smlouvy na dodávku
- zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího
- zboží upraveného podle přání kupujícího spotřebitele nebo pro jeho osobu
- zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným
zbožím,
- zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné
vrátit
- zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.

5.2. Odstoupení kupujícího spotřebitele od kupní smlouvy do 14 dnů. 

Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit podle
občanského zákoníku a byla-li kupní smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku
(distančním způsobem), má kupující spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 občanského
zákoníku právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do čtrnácti (14)
dnů ode dne převzetí zboží a pokud se jedná o několik druhů nebo částí zboží, ode dne převzetí
poslední dodávky zboží. Lhůta začíná běžet ode dne následujícího po dni, ve kterém kupující
spotřebitel převzal zboží. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním
dnem lhůty nejblíže následující pracovní den. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu
ve lhůtě čtrnácti (14) dnů odesláno, a to písemně na adresu elektronické pošty prodávajícího
info@gastrokafe.cz nebo na adresu prodávajícího Gastro Kafe CB, s.r.o., Litvínovice 32 –
Stecherův mlýn, 370 01 České Budějovice. Před tímto odstoupením od kupní smlouvy je kupující
spotřebitel oprávněn zboží vybalit z původního obalu a přiměřeným způsobem vyzkoušet, zda mu
zboží vyhovuje. Kupující spotřebitel je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit ještě před odesláním
zboží prodávajícím nebo před převzetím zboží. Způsob převzetí zboží kupujícím spotřebitelem nemá
vliv na možnost odstoupení od smlouvy, tj. kupující spotřebitel je oprávněn od smlouvy odstoupit také
v případě, kdy zboží převzal osobně od prodávajícího. Poškození zboží nemá vliv na možnost
odstoupení od smlouvy. Kupující bere na vědomí, že odstoupením od kupní smlouvy bez dalšího
zaniká případná darovací smlouva uzavřená mezi smluvními stranami (čl. 3.11, čl. 5.10).

5.3. Vrácení zboží po odstoupení od smlouvy. 

Při jakémkoliv odstoupení od kupní smlouvy je kupující povinen vrátit prodávajícímu zboží bez
zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od zániku kupní smlouvy (čl. 5.10), pokud se
s prodávajícím nedohodl jinak. Pokud je kupující nejméně třicet (30) dnů v prodlení s vrácením zboží,
je povinen prodávajícímu zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,1 % z kupní ceny zboží za každý den
prodlení, maximálně však do výše kupní ceny zboží. Zboží nemusí být vráceno v původním obalu,
ovšem musí být kupujícím zabaleno takovým způsobem, aby při přepravě nedošlo k jeho poškození
– prodávající proto kupujícímu doporučuje, aby bylo zboží vráceno pokud možno v původním obalu,
který zajistí bezpečnost zboží po dobu přepravy. Prodávající doporučuje kupujícímu přepravu zboží
pojistit. Prodávající je oprávněn požadovat po kupujícím úhradu účelně vynaložených nákladů na
přepravu zboží od kupujícího zpět k prodávajícímu.

5.4. Posouzení vráceného zboží prodávajícím. 

Ve lhůtě čtrnácti (14) dnů od vrácení zboží kupujícím podle čl. 5.3 je prodávající oprávněn provést
přezkoumání vráceného zboží, zejména za účelem zjištění, zdali vrácené zboží nebylo kupujícím
poškozeno, nadměrně opotřebeno nebo částečně spotřebováno.

5.5. Vrácení kupní ceny po odstoupení od smlouvy. 

Při jakémkoliv odstoupení od kupní smlouvy je prodávající povinen vrátit kupujícímu spotřebiteli kupní
cenu, včetně nákladů vynaložených na dodání zboží kupujícímu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od
zániku smlouvy (čl. 5.10), přičemž podmínkou vrácení celé kupní ceny je, že kupující vrátil
prodávajícímu zboží se všemi součástmi a příslušenstvím. Pokud kupující nevrátí zboží se všemi
součástmi a příslušenstvím, je prodávající oprávněn vrátit kupujícímu kupní cenu sníženou o hodnotu
nevrácené součásti nebo příslušenství zboží. Prodávající nese náklady související s vrácením kupní
ceny v hotovosti přímo kupujícímu nebo bezhotovostně na bankovní účet kupujícího. Pokud ovšem
kupující nesdělí prodávajícímu číslo svého bankovního účtu pro vrácení kupní ceny a není možné
vrátit kupní cenu jiným bezplatným způsobem, zašle prodávající kupní cenu na adresu kupujícího
poštovní poukázkou, přičemž bude kupní cena snížena o náklady nutně vynaložené prodávajícím
podle platného ceníku České pošty, s.p., případně jiného poskytovatele obdobných služeb platebního
styku. Jestliže kupující spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající
nabízí, vrátí prodávající kupujícímu spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající
nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

5.6. Právo prodávajícího na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. 

Kupující spotřebitel bere na vědomí, že v případě odstoupení od kupní smlouvy podle čl. 5.2
odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím
jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, zejména pokud bylo
vrácené zboží kupujícím spotřebitelem poškozeno, nadměrně opotřebeno, částečně spotřebováno
anebo pokud kupující spotřebitel užíval zboží zjevně výrazně nad míru, která postačuje ke zjištění,
zda mu zboží vyhovuje (náklady spojené s vrácením zboží). Prodávající upozorňuje kupujícího, že
náklady spojené s vrácením zboží vyplývají z nákladů požadovaných třetími osobami (tj. subjekty
poskytujícími odborný servis, opravu a údržbu) po prodávajícím, přičemž tyto náklady mohou být
následující (uvedené částky jsou pouze orientační, může dojít k jejich navýšení a mohou tak
přesáhnout kupní cenu zboží):
a)    odborné posouzení stavu zboží: 300,- Kč až 5 000,- Kč,
b)    odborné umytí, vyčištění a uvedení zboží do původního stavu: 300,- Kč až 5 000,- Kč,
c)    odborná výměna poškozených či nadměrně opotřebených částí zboží: 100,- Kč až 5 000,- Kč,
d)    odborné nové zabalení zboží: 500,- Kč až 5 000,- Kč,
e)    přeprava zboží k odborným třetím osobám a zpět k prodávajícímu: 300,- Kč až 2 000,- Kč.

Jedná se zejména o případ vrácení kávovaru, který byl použitý pro výrobu kávy nebo mléčných
nápojů. Při vrácení stroje je třeba zejména z hygienických důvodů vyčistit celý stroj, zejména
kompletní rozvody mléka, kávových cest, rozebrat a vyčistit spařovací varnou jednotku, zkontrolovat
mlecí kameny v kávomlýnku a případně odstranit nánosy vodního kamene v rozvodech vody a další
případné nečistoty a mastnoty.

5.7. Právo prodávajícího na náhradu škody. 

Kupující bere na vědomí, že při jakémkoliv odstoupení od smlouvy má prodávající vůči kupujícímu
nárok na náhradu vzniklé škody a to zejména pokud se snížila hodnota vráceného zboží anebo je
zboží poškozeno, nadměrně opotřebeno nebo částečně spotřebováno.

5.8. Možnost zápočtu prodávajícím. 

Prodávající je oprávněn proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny jednostranně započíst svůj
nárok na náhradu nákladů spojených s vrácením zboží, nárok na náhradu vzniklé škody, nárok na
úroky z prodlení a nároky na smluvní pokuty vyplývající z obchodních podmínek.

5.9. Odstoupení prodávajícího od kupní smlouvy. 

Prodávající je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit v následujících případech:
a) pokud má oprávněnou pochybnost o skutečné identitě kupujícího
b) pokud vyjde najevo, že kupující dříve porušil kupní smlouvu nebo obchodní podmínky
c) pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží za
dohodnutou kupní cenu
d) pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží ve lhůtě
přiměřené okolnostem
e) pokud se zboží již nevyrábí, je nedostupné nebo jej třetí osoby nejsou schopny dodat
f) pokud kupující neprovedl dodatečné potvrzení objednávky požadované prodávajícím (čl. 3.5)
g) pokud kupující nezaplatil kupní cenu řádně a včas
h) pokud kupující nepřevzal zboží řádně a včas

5.10. Zánik kupní smlouvy. 

Kupní smlouva zaniká okamžikem doručení písemného oznámení o odstoupení od smlouvy druhé
smluvní straně. Odstoupením od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zánik smlouvy nebo
odstoupení od smlouvy se nedotýká nároků na zaplacení nákladů spojených s vrácením zboží,
nároků na náhradu vzniklé škody, nároků na úroky z prodlení a nároků na smluvní pokuty, neboť tato
ustanovení jsou plně oddělitelná od kupní smlouvy a trvají i po zániku kupní smlouvy. Zánikem kupní
smlouvy bez dalšího zaniká také případná darovací smlouva uzavřená mezi smluvními stranami (čl.
3.11).

5.11. Zánik kupní smlouvy uzavřené s kupujícím podnikatelem. 

Pokud zanikne kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím podnikatelem dohodou
smluvních stran na základě žádosti kupujícího podnikatele nebo odstoupením od smlouvy
prodávajícím z důvodů uvedených v čl. 5.9 písm. f), písm. g) nebo písm. h), je kupující podnikatel
povinen zaplatit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 30 % z kupní ceny zboží nejpozději do čtrnácti
(14) dnů od zániku kupní smlouvy.

6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ

6.1. Způsob dodání zboží. 


Způsob dodání zboží určuje kupující v objednávce svým výběrem z možností nabízených
prodávajícím. Pokud se prodávající na základě zvláštního požadavku kupujícího dohodne
s kupujícím na jiném způsobu dodání zboží, než který prodávající aktuálně nabízí, nese kupující od
okamžiku, kdy prodávající předá zboží k přepravě, nebezpečí škody na zboží a náklady spojené
s tímto způsobem dopravy.


6.2. Převzetí zboží kupujícím spotřebitelem. 


Kupující spotřebitel není povinen si zboží při jeho převzetí zkontrolovat (tj. zboží vybalit z původního
obalu), ovšem prodávající kupujícímu spotřebiteli kontrolu zboží doporučuje. Prodávající kupujícímu
spotřebiteli dále důrazně doporučuje zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoliv
závad zboží nepřebírat a okamžitě to oznámit prodávajícímu anebo pro rychlejší vyřízení věci
konečnému přepravci, tj. přímo řidiči anebo přepravci prostřednictvím kontaktních údajů uvedených
na webových stránkách prodávajícího. Podpisem dodacího listu, případně jiného dokladu o převzetí
zboží, kupující potvrzuje, že obal zboží nejevil známky poškození, přičemž na případnou pozdější
reklamaci týkající se porušení obalu zboží nemůže být brán zřetel.


6.3. Převzetí zboží kupujícím podnikatelem. 


Kupující podnikatel je povinen si zboží při jeho převzetí zkontrolovat, tj. zboží vybalit z původního
obalu a zjistit případné zjevné vady zboží. Pokud kupující podnikatel zjistí zjevné vady zboží, je
povinen to okamžitě oznámit prodejci nebo přepravci a není povinen zboží od přepravce převzít.
Pokud kupující podnikatel neoznámil prodávajícímu zjevné vady zboží okamžitě po jejich zjištění
anebo pokud zboží od přepravce převzal, má se za to, že zboží bylo v okamžiku převzetí kupujícím
podnikatelem bez zjevných vad. Jiné než zjevné vady zboží, tj. zejména skryté vady zboží, je kupující
podnikatel povinen oznámit prodávajícímu nejpozději do tří (3) pracovních dnů od zjištění vad zboží.


6.4. Prodlení kupujícího s převzetím zboží. 


Pokud je prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím
v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při jeho dodání. Pokud kupující odmítne převzít zboží
nebo bez odůvodnění zboží nepřevezme, je povinen zaplatit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši
50,- Kč (slovy: padesát korun českých) za každý den prodlení, maximálně však do výše kupní ceny

zboží, a náhradu nákladů za přepravu (poštovné), kterou musel prodávající zaplatit třetím osobám.
Tento nárok vzniká prodávajícímu také v případě, kdy byly splněny podmínky pro dodání zboží
zdarma.


6.5. Opakované dodání zboží. 


Pokud je z důvodů na straně kupujícího nutné zboží dodat opakovaně nebo jiným způsobem, než
bylo dohodnuto v kupní smlouvě, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným
dodáním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem dodání zboží.


6.6. Dodací podmínky prodávajícího. 


Podmínky přepravy zboží a další práva a povinnosti smluvních stran při přepravě zboží upravují
dodací podmínky prodávajícího, které jsou součástí kupní smlouvy.


7. ODPOVĚDNOST ZA VADY ZBOŽÍ (REKLAMACE), ZÁRUKA


7.1. Odpovědnost prodávajícího vyplývající z občanského zákoníku. 
Práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím spotřebitelem ohledně odpovědnosti prodávajícího
za vady zboží, se řídí příslušnými právními předpisy, zejména ustanovením § 2099 a násl. a § 2161
násl. občanského zákoníku.


7.2. Odpovědnost prodávajícího vyplývající z obchodního zákoníku.
Práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím podnikatelem ohledně odpovědnosti prodávajícího
za vady zboží, se řídí příslušnými právními předpisy, zejména ustanovením § 2099 a násl.
občanského zákoníku.


7.3. Záruka za jakost zboží při převzetí (shoda s kupní smlouvou).
Prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady, zejména, že v době,
kdy kupující zboží převzal:
a)    má zboží vlastnosti, které si smluvní strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které
prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující spotřebitel očekával s ohledem na povahu zboží
a na základě reklamy jimi prováděné,
b)    se zboží hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto
druhu obvykle používá,
c)    zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo
provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d)    je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e)    zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

7.4. Práva kupujícího spotřebitele ze záruky za jakosti zboží při převzetí (shoda s kupní smlouvou). 
Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v čl. 7.3, může kupující spotřebitel požadovat i dodání nového
zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze
součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od
smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez
zbytečného odkladu, má kupující spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání
nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud
nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.
V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující spotřebitel od
smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu její součásti nebo na
opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující spotřebitel má právo na přiměřenou slevu
i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží
opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání
nápravy kupujícímu spotřebiteli působilo značné obtíže.


7.5. Práva kupujícího spotřebitele z vadného plnění.


Kupující spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř
(24) měsíců od jeho převzetí.
- Pokud vada představuje podstatné porušení smlouvy, má kupující spotřebitel práva podle čl. 7.6.
- Pokud vada představuje nepodstatné porušení smlouvy, má kupující spotřebitel práva podle čl. 7.7.
- Pokud se jedná o zboží prodávané za nižší cenu nebo zboží použité, má kupující spotřebitel práva
podle čl. 7.8.
Práva kupujícího spotřebitele z vadného plnění.
Kupující spotřebitel není oprávněn uplatňovat jiná práva z vadného plnění, než která vyplývají
z právních předpisů a která jsou uvedena v čl. 7.4, čl.  7.6, čl. 7.7 a čl. 7.8, pokud se s prodávajícím
nedohodl jinak. Jakmile kupující spotřebitel vykoná volbu práva z vadného plnění a uplatní jedno
z možných práv, je svým projevem vůle vázán a není oprávněn jednostranně volbu uplatněného
práva měnit. Jiné právo z důvodu téže vady je kupující spotřebitel oprávněn učinit pouze tehdy, kdyby
uplatněné právo zaniklo (např. z důvodu nemožnosti plnění) anebo kdyby vada, pro kterou bylo právo
uplatněno, nabyla nového charakteru.


7.6. Práva kupujícího spotřebitele při výskytu vady, která představuje podstatné porušení smlouvy. 


Je li vadné plnění podstatným porušením kupní smlouvy, má kupující spotřebitel právo:
a)    na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží,
b)    na odstranění vady opravou zboží,
c)    na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d)    odstoupit od smlouvy.

Kupující spotřebitel sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného
odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující spotřebitel změnit bez souhlasu
prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující spotřebitel opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu spotřebiteli, že vady
neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li kupující spotřebitel své právo včas, má práva podle čl. 7.7.


7.7. Práva kupujícího spotřebitele při výskytu vady, která představuje nepodstatné porušení smlouvy. 


Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující spotřebitel právo na odstranění
vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující spotřebitel neuplatní právo na slevu
z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit
právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním
nového zboží; volba nesmí kupujícímu spotřebiteli způsobit nepřiměřené náklady. Neodstraní-li
prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní
ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující spotřebitel změnit bez
souhlasu prodávajícího.


7.8. Vady zboží prodávaného za nižší cenu nebo zboží použitého. 


Má-li zboží vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu nebo
o zboží použité, má kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu. Zboží
prodávané za nižší cenu nebo zboží použité je pouze zboží, které je prodávajícím takto zřetelně
označeno ve webovém rozhraní obchodu a posléze v objednávce a je prodáváno za cenu nižší, než
je obvyklá cena zboží bez vad, zejména z důvodu nepodstatného mechanického poškození, které
nemá vliv na funkci a užitné vlastnosti zboží nebo z důvodu poškození či znečištění obalu zboží.
U zboží použitého je kupující spotřebitel oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží
v době dvanácti (12) měsíců od jeho převzetí.


7.9.    Podstatné a nepodstatné porušení smlouvy. 


Podstatné porušení smlouvy je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při
uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto
porušení předvídala. Veškerá ostatní porušení smlouvy se považují za nepodstatná.


7.10.    Opakované vyskytnutí vady po opravě. 


Za „opakované vyskytnutí vady po opravě“ se v době uplatnění reklamace kupujícím spotřebitelem
považuje výskyt této vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách, pod podmínkou, že se jedná
o výskyt a opravu stejné vady.


7.11.    Větší počet vad. 

Za „větší počet vad“ se v době uplatnění reklamace kupujícím spotřebitelem považují současně
alespoň tři odstranitelné vady, pod podmínkou, že každá jednotlivá vada brání řádnému užívání
zboží.


7.12.    Odstranitelné vady. 


Za „odstranitelné vady“ se považují takové vady, které lze opravou odstranit a po jejichž odstranění
se zboží stává bezvadným, tj. zejména vady, jejichž odstraněním se nezhorší původní vzhled, jakost,
funkce a užitné vlastnosti zboží, přičemž oprava může být provedena řádně ve stanovené lhůtě pro
vyřízení reklamace. Posouzení charakteru vady přísluší prodávajícímu.


7.13.    Neodstranitelné vady.


Za „neodstranitelné vady“ se považují takové vady, pro které nemůže být zboží užíváno jako zboží
bez vad, tj. zejména vady, které nelze odstranit, aniž by se nezhoršil původní vzhled, jakost, funkce
a užitné vlastnosti zboží, přičemž oprava nemůže být provedena řádně ve stanovené lhůtě pro
vyřízení reklamace. Posouzení charakteru vady přísluší prodávajícímu.


7.14.    Přechod práv z vadného plnění. 


Odpovědnost za vadné plnění je závazkovým právním vztahem mezi prodávajícím a kupujícím.


7.15.    Odstranění vad zboží třetími osobami. 


Kupující není oprávněn zajistit si odstranění vad zboží u třetích osob a následně uplatňovat zaplacení
nákladů takového postupu u prodávajícího. Kupující není oprávněn při uplatnění reklamace
pozastavit zaplacení kupní ceny.


7.16.    Odpovědnost prodávajícího za vady dárků. 


Pokud má dárek vady, na které nebyl kupující jakožto obdarovaný upozorněn, je oprávněn zboží
pouze vrátit zpět prodávajícímu, přičemž nemůže využít jakýchkoliv jiných ustanovení, která se týkají
vad zboží při uzavření kupní smlouvy, tj. zejména se nemůže domáhat výměny zboží, jeho opravy
nebo slevy.


7.17.    Záruka za jakost. 


Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro
obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo
doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou
součást věci. Záruka nevztahuje na:
a)    u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
b)    na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,

c)    u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při
převzetí kupujícím,
d)    vyplývá-li to z povahy zboží,
e)    mechanické poškození zboží způsobené kupujícím nebo třetí osobou,
f)    vady způsobené neodbornou nebo nesprávnou přepravou, skladováním, montáží, údržbou nebo
obsluhou, zanedbanou péčí o zboží nebo zásahem do zboží (zejména porušení pečetí),
g)    vady způsobené nadměrným zatěžováním zboží nebo používáním zboží takovým způsobem,
který je v rozporu s dokumentací výrobce zboží nebo obecnými zásadami užívání zboží,
h)    vady způsobené použitím zboží v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností,
vlhkostí, mechanickými, chemickými nebo fyzikálními vlivy podmínkám uvedeným v dokumentaci
výrobce zboží nebo podmínkám přiměřeným běžnému užívání zboží,
i)    vady způsobené vyšší mocí, zejména elektrickým výbojem nebo přírodními živly jako je voda,
oheň, vítr, země anebo jinými extrémními přírodními a fyzikálními procesy.
Vada, která vznikla neodbornou montáží nebo jiným neodborným uvedením zboží do provozu, bude
považována za vadu zboží, pokud tato montáž nebo uvedení do provozu byly sjednány v kupní
smlouvě a byly provedeny prodávajícím nebo třetí osobou na odpovědnost prodávajícího. To platí
rovněž v případě, kdy montáž nebo jiné uvedení zboží do provozu provedl kupující a vada vznikla na
základě nesprávných pokynů uvedených v návodu k montáži nebo k uvedení zboží do provozu.


7.18.    Záruční doba. 


Prodávající poskytuje kupujícímu spotřebiteli záruční dobu dvacet čtyři (24) měsíců a kupujícímu
podnikateli poskytuje záruční dobu dvanáct (12) měsíců, pokud není u výrobku uvedeno jinak.
Záruční doba běží od odevzdání zboží kupujícímu, bylo-li zboží podle smlouvy odesláno, běží od
dojití zboží do místa určení. Má-li zboží uvést do provozu někdo jiný než prodávající, běží záruční
doba až ode dne uvedení zboží do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději
do tří (3) týdnů od převzetí zboží a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.
Na vybrané zboží může kupující získat prodlouženou záruční dobu, ovšem musí splnit podmínky pro
její získání, tj. zpravidla podat výrobci nebo dovozci zboží žádost o získání prodloužené záruční
doby. V prodloužené záruční době za vady zboží neodpovídá prodávající, ale výrobce nebo dovozce
zboží, u kterého kupující uplatňuje právo z odpovědnosti za vady zboží (reklamaci). Prodávající
doporučuje kupujícímu, aby do skončení záruční doby uschoval doklad o zakoupení zboží (fakturu).
Záruční dobu nelze zaměňovat s dobou obvyklé životnosti zboží, tj. s dobou, po kterou při správném
užívání a ošetřování může zboží vzhledem ke své jakosti, funkcím, užitným vlastnostem a danému
účelu vydržet.


7.19.    Potvrzení o právech z vad (záruční list). 


Prodávající k prodanému zboží běžně nevydává záruční listy, neboť pro uplatnění reklamace je
dostačující doklad o zakoupení zboží (faktura). Na žádost kupujícího je prodávající ovšem povinen
potvrdit kupujícímu spotřebiteli v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho
povinnosti v případě vadného plnění (záruční list). V potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikující
údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti. Je-li to potřebné, vysvětlí

prodávající v potvrzení (záručním listě) srozumitelným způsobem obsah, rozsah, podmínky a dobu
trvání své odpovědnosti i způsob, jakým lze uplatnit práva z ní plynoucí. V potvrzení prodávající
zároveň uvede, že další práva kupujícího, která se ke koupi věci vážou, nejsou dotčena. Nesplnění
těchto povinností není na újmu platnosti potvrzení.


7.20.    Uplatnění reklamace. 


Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen „reklamace“) uplatňuje kupující u prodávajícího na
adrese jeho sídla nebo provozovny určené k přijímání reklamací. Pro rychlé vyřízení reklamace
prodávající doporučuje kupujícímu, aby využil reklamační formulář na webové stránce prodávajícího.
Pokud je v potvrzení o právech z vad (záručním listě) uvedena třetí osoba určená k opravě zboží,
která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatňuje kupující reklamaci u této
třetí osoby určené k provedení opravy. Kupující je při uplatnění reklamace povinen dodat
prodávajícímu reklamované zboží, společně s příslušenstvím, které je nezbytně nutné k posouzení
vad zboží (např. kabely pro spuštění). Kupující je při uplatnění reklamace povinen prodávajícímu
prokázat, že je oprávněn uplatňovat reklamaci, a to alespoň předložením kopie dokladu o zakoupení
zboží (faktury), kopie potvrzení o právech z vad (záručního listu) nebo jiným věrohodným způsobem.
Kupující není povinen při uplatnění reklamace dodat prodávajícímu originál dokladu o zakoupení
zboží (fakturu), originál potvrzení o právech z vad (záruční list), původní obal zboží ani návod
k použití. Prodávající doporučuje kupujícímu, aby bylo zboží dodáno k reklamaci pokud možno
v původním obalu, který zajistí bezpečnost zboží po dobu přepravy. Prodávající doporučuje
kupujícímu přepravu zboží pojistit. Prodávající doporučuje kupujícímu, aby uplatnil reklamaci bez
zbytečného odkladu ihned po zjištění vady zboží, aby mohla být reklamace správně posouzena
a vyřízena. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna,
jakož i o provedení opravy a době jejího trvání.


7.21.    Lhůty pro vyřízení reklamace. 


Po uplatnění reklamace je prodávající povinen rozhodnout o oprávněnosti reklamace ihned, ve
složitějších případech do tří (3) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná
k odbornému posouzení vady zboží. V provozovně prodávajícího musí být po celou provozní dobu
přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací. Reklamace včetně odstranění vad musí být
prodávajícím vyřízena v následujících lhůtách:

a)    v případě kupujícího spotřebitele bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) kalendářních
dnů ode dne jejího uplatnění,
b)    v případě kupujícího podnikatele nejpozději do devadesáti (90) kalendářních dnů ode dne jejího
uplatnění,
c)    případně v delší lhůtě, na které se mohou prodávající s kupujícím dohodnout.
Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující spotřebitel stejná práva, jako by se
jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN


8.1. Výhrada vlastnictví. 


Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.

 

8.2. Dárkový poukaz. 


Kupující má možnost ve webovém rozhraní obchodu koupit dárkový poukaz za kupní cenu
odpovídající hodnotě dárkového poukazu, případně může prodávající poskytnout kupujícímu dárkový
poukaz zdarma, zejména jako výraz poděkování kupujícímu za řádně splněnou kupní smlouvu.
Dárkový poukaz je možné využít při nákupu zboží ve webovém rozhraní obchodu, pokud to
prodávající u konkrétního zboží umožňuje, a to pouze do okamžiku uzavření kupní smlouvy. Po
uzavření kupní smlouvy již nelze dárkový poukaz na zakoupené zboží uplatnit (např. při převzetí
zboží). Dárkový poukaz obsahuje kód sestávající z čísel a písmen, po jehož zadání v průběhu
vyplňování objednávky bude kupní cena zboží okamžitě snížena o hodnotu dárkového poukazu.
Dárkový poukaz není vystavován na jméno a je tedy přenosný. Hodnota dárkového poukazu a doba
jeho platnosti vyplývají z obsahu dárkového poukazu. Dárkový poukaz ani jeho hodnotu nelze
vyměnit za peníze. Dárkový poukaz lze uplatnit pouze jednorázově v rámci jedné kupní smlouvy, tj.
v průběhu vyplňování objednávky lze uplatnit nejvýše jeden dárkový poukaz. Dárkové poukazy nelze
vzájemně sčítat nebo kombinovat. Pokud je kupní cena zboží nižší než hodnota dárkového poukazu,
není prodávající povinen tento rozdíl kupujícímu vyplatit nebo vrátit. Pokud je kupní cena zboží vyšší
než hodnota dárkového poukazu, je kupující povinen tento rozdíl doplatit. Dárkový poukaz není
cenným papírem, proto jeho poškození nebo ztráta nejsou důvodem k jeho zrušení, tj. pokud kupující
prokáže získání či zakoupení dárkového poukazu, může mu prodávající vystavit nový dárkový
poukaz ve stejné hodnotě. Pokud kupující zakoupil dárkový poukaz, uplatní se přiměřeně ustanovení
těchto obchodních podmínek o kupní smlouvě.
Pokud prodávající poskytl kupujícímu spotřebiteli dárkový poukaz zdarma a následně kupující
spotřebitel odstoupil od kupní smlouvy v souladu s čl. 5.2, není prodávající povinen nahradit
kupujícímu spotřebiteli uplatněný dárkový poukaz nebo mu vystavit nový dárkový poukaz. Další
podmínky pro využití dárkových poukazů mohou být stanoveny na webových stránkách nebo ve
webovém rozhraní obchodu.


8.3. Autorské právo. 


Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu
(včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že
nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně
zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní
obchodu.


8.4. Užívání webového rozhraní obchodu. 

Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové
vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu.
Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních
zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
8.5. Informace uvedené na webových stránkách. 
Kupující bere na vědomí, že informace uvedené na webových stránkách přebírá prodávající od
třetích osob, a proto mohou obsahovat věcné a technické nepřesnosti či typografické chyby.
Informace uvedené na webových stránkách se týkají jednotlivých modelových řad zboží, přičemž
mezi těmito informacemi nebo zobrazením zboží a skutečným stavem mohou být odlišnosti
v nepodstatných detailech, příslušenství nebo ve vzhledu zboží.

8.6. Zvláštní garance a záruky. 


Prodávající neposkytuje žádné garance ani záruky, kromě záruk vyplývajících z právních předpisů
a záruk, které nad rámec právních předpisů poskytují třetí osoby. Prodávající není ve vztahu ke
kupujícímu vázán žádnými kodexy chování.


8.7. Odpovědnost prodávajícího. 


Prodávající nenese odpovědnost za ušlý zisk ani přímé, nepřímé, mimořádné nebo jiné škody
způsobené použitím informací uvedených na webových stránkách. Prodávající nenese odpovědnost
za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webových stránek nebo v důsledku užití
webových stránek v rozporu s jejich určením.


8.8. Omezení odpovědnosti prodávajícího za škodu vzniklou kupujícímu podnikateli. 


V případě porušení podstatných smluvních povinností odpovídá prodávající kupujícímu podnikateli
pouze za škodu, která vznikla úmyslným zaviněním nebo hrubou nedbalostí prodávajícího, jeho
statutárních orgánů nebo zaměstnanců. V případě porušení nepodstatných smluvních povinností
odpovídá prodávající kupujícímu podnikateli pouze za škodu, která vznikla zaviněním prodávajícího,
jeho statutárních orgánů nebo zaměstnanců, přičemž neodpovídá za ušlý zisk. V obou případech
odpovídá prodávající za škodu do výše typické škody, kterou bylo možno předvídat při uzavření
kupní smlouvy, maximálně však do výše kupní ceny zboží.

9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ


9.1. Zákon o ochraně osobních údajů. 


Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000
Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.


9.2. Osobní údaje. 

Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště,
sídla nebo místa podnikání, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty
a telefonní číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).

9.3. Souhlas kupujícího. 


Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv
a povinností z kupní smlouvy a pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu.


9.4. Správnost, pravdivost a aktualizace osobních údajů. 


Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu,
při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen
bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně svých osobních údajů.


9.5. Zpracovatel osobních údajů. 


Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele.
Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu
kupujícího předávány třetím osobám.


9.6. Doba a způsob zpracování osobních údajů. 


Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány
v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným
způsobem.


9.7. Odvolání souhlasu kupujícího. 


Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná
o dobrovolné poskytnutí osobních údajů. Kupující prohlašuje, že byl poučen o tom, že souhlas se
zpracováním osobních údajů může ve vztahu k prodávajícímu odvolat písemným oznámením
doručeným na adresu prodávajícího.


9.8. Chybné zpracování osobních údajů. 


V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 9.5) provádí zpracování
jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo
v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování,
může:

a) požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,
b) požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav. Zejména se může jednat
o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů. Je-li žádost kupujícího podle
předchozí věty shledána oprávněnou, prodávající nebo zpracovatel odstraní neprodleně závadný
stav. Nevyhoví-li prodávající nebo zpracovatel žádosti, má kupující právo obrátit se přímo na Úřad
pro ochranu osobních údajů. Tímto ustanovením není dotčeno oprávnění kupujícího obrátit se se
svým podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů přímo.


9.9. Informace o zpracování osobních údajů. 


Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto
informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat
přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.


9.10. Souhlas kupujícího se zasíláním obchodních sdělení. 


Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem
prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení
prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Kupující prohlašuje, že byl poučen o tom, že
souhlas se zasíláním obchodních sdělení může ve vztahu k prodávajícímu odvolat písemným
oznámením doručeným na adresu prodávajícího.


9.11. Zjišťování spokojenosti s nákupem.


Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu
Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás
nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační
společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v
rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který
spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování
vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je
provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném
zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků
předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci
programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí
odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.

10. DORUČOVÁNÍ

10.1. Forma a způsob doručování. 


Pokud není dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé
smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně

prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (podle volby odesílatele). Prodávající doručuje
kupujícímu na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu nebo v objednávce.

10.2. Okamžik doručení.


Zpráva je doručena
a) v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty,
pokud se odesílateli nevrátí zpět jako nedoručená nebo pokud se odesílatel jiným způsobem nedozví
o tom, že zpráva nebyla doručena, přičemž integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být
zajištěna certifikátem,
b)    v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb převzetím
zásilky adresátem, případně třetí pracovní den po odeslání, byla-li však odeslána na adresu v jiném
státu, pak patnáctý pracovní den po odeslán


11. ŘEŠENÍ SPORŮ


11.1.    Řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím spotřebitelem. 


Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím spotřebitelem řeší obecné soudy. 


11.1.    Mimosoudní vyřizování stížností kupujícího spotřebitele. 


V případě, že dojde mezi prodávajícím a kupujícím spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu ze
smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na
mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů,
kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00
Praha 2, email: adr@coi.cz, web adr.coi.cz.
Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí
na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/ .


11.2.    Řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím podnikatelem (prorogační doložka). 


Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím spotřebitelem řeší obecné soudy České republiky,
jejichž příslušnost je určena podle sídla prodávajícího.


11.3.    Orgán státního dozoru. 


Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném
znění, vykonává Česká obchodní inspekce.

12.    ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ


12.1.    Souhlas kupujícího s obchodními podmínkami. 


Registrací kupujícího na webové stránce nebo uzavřením kupní smlouvy kupující potvrzuje, že se
seznámil s těmito obchodními podmínkami i s dodacími podmínkami prodávajícího a že s nimi bez
výhrad souhlasí. Uzavření kupní smlouvy bez souhlasu s obchodními podmínkami a dodacími
podmínkami prodávajícího není možné.


12.2.    Smluvní pokuty. 


Ustanovením o smluvní pokutě není dotčen nárok na náhradu škody vzniklé porušením povinnosti,
na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a to i v případě, kdy škoda přesahuje smluvní pokutu. Smluvní
pokuta se na náhradu škody nezapočítává. Zaplacením smluvní pokuty nezaniká povinnost, jejíž
porušení je smluvní pokutou sankcionováno.


12.3.    Živnostenské oprávnění. 


Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění a činnost prodávajícího
nepodléhá jinému povolování. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný
živnostenský úřad.


12.4.    Salvatorní klauzule. 


Pokud kterékoliv ustanovení obchodních podmínek, uzavřené smlouvy či jiného ujednání mezi
prodávajícím a kupujícím je nebo se stane či bude shledáno neplatným nebo nevymahatelným,
neovlivní to platnost a vymahatelnost zbývajících ustanovení obchodních podmínek, uzavřené
smlouvy nebo jiných ujednání. Smluvní strany jsou v takových případech povinny nahradit neplatné či
nevymahatelné ustanovení ustanovením platným a vymahatelným, které bude mít do nejvyšší možné
míry stejný a právními předpisy přípustný význam a účinek, jako byl záměr ustanovení, jež má být
nahrazeno.


12.5.    Postoupení pohledávek a závazků. 


Kupující souhlasí s tím, že prodávající je oprávněn postoupit kterékoli své pohledávky za kupujícím
na třetí osobu. Kupující podnikatel je oprávněn postoupit kterékoli své pohledávky za prodávajícím na
třetí osobu pouze s předchozím písemným souhlasem prodávajícího.


12.6.    Archivace kupní smlouvy. 


Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě
a není přístupná třetím osobám.


12.7.    Kontakt. 

Kontaktní údaje prodávajícího – adresa pro doručování: 
Gastro Kafe CB, s.r.o.
Litvínovice 32 – Stecherův mlýn
370 01 České Budějovice
info@gastrokafe.cz
+420 606 926 636


12.8.    Účinnost obchodních podmínek. 


Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1.11.2024.


Formulář pro odstoupení od smlouvy ke stažení zde.

Záruční_list
 

Reklamační formulář


Citlivé vstupní údaje, které zadáváte do systému internetového bankovnictví, jsou chráněny
platebními branami bank a nedostávají se do prostředí třetích stran. Zpracovatelé plateb vidí pouze
informace o transakci, které jim banka s odeslanou transakcí sdělí.
Uzavřením kupní smlouvy dává kupující prodávajícímu souhlas se zpracováním svých kontaktních
údajů a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Kontaktní údaje,
které kupující uvede při objednání, slouží výhradně pro naši potřebu a nebudou poskytnuty jiným
subjektům s výjimkou zpracovatelů plateb.